Trafiają do mnie uczniowie przygotowujący się do egzaminu ósmoklasisty i często okazuje się, że mają ogromne problemy z mówieniem – nie wiedzą, jak odpowiadać na proste pytania, ponieważ brakuje im słownictwa albo nie mają pomysłu, co powiedzieć. Tacy uczniowie mogą dobrze sobie radzić na testach, ale ciężko im samodzielnie stworzyć zdanie po angielsku, boją się mówić, ponieważ podczas lekcji skupiali się głównie na zadaniach egzaminacyjnych, a na mówienie zostawało mało czasu. Niestety to jest odwieczny problem – jak pogodzić przygotowania do egzaminu i przeładowaną podstawę programową z ćwiczeniem mówienia? Bardzo brakowało mi materiałów, które łączą typowe zadania egzaminacyjne z ćwiczeniami na mówienie, dlatego razem z Kasią Wiącek z Enjoy English wpadłyśmy na pomysł przygotowania materiałów, które będą ćwiczyły zarówno struktury leksykalne, jak i mówienie.
STR8 to E8!
Zestawy, które przygotowałyśmy mają prostą strukturę i prowadzą prosto do celu – czyli zdania egzaminu, stąd też tytuł tej serii STR8 to E8! Na początku uczniowie pracują nad opisem obrazka, gdzie poznają zwroty i wyrażenia, które będą wykorzystane w kolejnych ćwiczeniach. Następnie uczniowie ćwiczą różnorodne struktury – tłumaczą zdania lub układają fragmenty zdań z podanych elementów leksykalnych korzystając ze słownictwa z pierwszego ćwiczenia. Gdy uczniowie mają już odpowiedni zasób słów i struktur leksykalnych, odpowiadają na pytania związane z tematem danego zestawu. Dzięki takiej strukturze zadań, uczniowie mają odpowiednie słownictwo i struktury gramatyczne, żeby móc mówić.
Testowałam te zestawy nawet z szóstoklasistami i świetnie się sprawdziły. Dzięki prostej strukturze uczniowie nabierają pewności i świetnie sobie radzą z tworzeniem zdań i o wiele łatwiej jest im odpowiadać na pytania.
Jeśli chcecie przetestować nasz najnowszy materiał, to 2 zestawy z STR8 to E8! czekają na Wasze lekcje – link poniżej :)


Jeśli spodobał Wam się nasz pomysł, zajrzyjcie do sklepu, gdzie czeka na Was 20 takich zestawów, czyli nasz pierwszy STR8 to E8!