Lubię wyciskać wszystkie soki z materiałów – jak cytrynkę :)

2 lata temu występowałam na konferencji IATEFL w Gdańsku z sesją Back to the Board! podczas której dzieliłam się pomysłami na “odwrócone” ćwiczenia, czyli takie, podczas których jeden uczeń z pary jest odwrócony plecami do tablicy.  W przypadku zadań na transformacje zdań, wygląda to w taki sposób, że zdanie wyjściowe i słowo kluczowe jest zapisane na tablicy, uczeń, który to widzi wykonuje transformację i przekazuje ją uczniowi B (odwróconemu tyłem). Następnie uczeń B ma za zadanie podać, jakie było zdanie wyjściowe, a uczeń A sprawdza, czy to zdanie zgadza się z tym na tablicy. 

Wiecie czemu takie ćwiczenie…? Strasznie mi było szkoda tych wszystkich zdań wykorzystanych tylko w jeden sposób. Poza tym chciałam, żeby uczniowie pobudzili swoje mózgi, bo na ogół wszystkie transformacje idą tylko “w jedną stronę” – strona czynna na stronę bierną, mowa niezależna na zależną, pytania bezpośrednie na pytania pośrednie…. Stąd właśnie w Reversed Transformations pojawiła się część odwrócona :) – uczniowie najpierw wykonują zdania standardowe, a potem mogą te same zdania przećwiczyć ” w drugą stronę”. A jeśli zrobimy większy odstęp, możemy sprawdzić, jak dużo uczniowie zapamiętali – i jednocześnie uczniowie uczą się więcej, niż gdyby zrobili po prostu same ćwiczenia. Jeśli chcecie przetestować ten typ aktywności, pobierzcie 20 transformacji z linku poniżej :) Ciekawa jestem, ile osób z Was widzi zdjęcie po prawej stronie, jakby było do góry nogami :) 

 

Zestaw pochodzi z naszego najnowszego materiału – Reversed Transformations Str8 to E8! vol. 7